Skip to main content

Van kleins af aan ben ik onderzoekend geweest, gefascineerd door alles wat anders is dan ‘normaal’

Wakend voor hokjes-denken, houd ik mijn blik zo breed mogelijk, ontdek ik in elke situatie een ‘silver lining’ en onderschat ik nimmer het belang van empathie en intuïtie.

De totstandkoming van Time to Talk

Onderstaand leest u over mijn ervaringen op persoonlijk en professioneel gebied, die hebben geleid tot het ontstaan van Time to Talk.
Later als ik groot ben…

Vanaf het moment dat ik tijdens mijn middelbareschooltijd ervaring opdeed als oppas en later als nanny, wist ik het zeker: “Als ik later ‘groot’ ben, ga ik ook met kinderen en hun ouders werken”. Een goede vader of moeder zijn is de meest belangrijke en tegelijkertijd een van de moeilijkste banen ter wereld. Deze dient vaak zonder enige vooropleiding of tussentijdse evaluatie naast een druk bestaan min of meer vanzelf goed te verlopen. Om maar niet te spreken over de steeds grotere hoeveelheid eisen die de maatschappij aan kinderen stelt.

Met regelmaat zag ik bij zowel lokale gezinnen als bij expat gezinnen om mij heen dat een beetje extra support op zijn tijd geen kwaad kon. Sterker nog: het voorkwam kwaad en creëerde daarmee ruimte voor groei en bloei. Dat ‘beetje extra’ wilde ik worden.

Een schat aan ervaring

Na mijn studie onderwijs- en ontwikkelingspsychologie ben ik gaan werken in de kinder- en jeugdpsychologie- en psychiatrie. Dat leek dé plek waar ik het meeste kon leren. Niets bleek minder waar. Zowel op het gebied van psychologie en psychiatrie als op het gebied van interne en externe hiërarchische organisatiestructuren, heb ik een schat aan ervaring opgedaan.

Om meer bekend te raken met relatief lichtere problematiek, heb ik als freelance psycholoog gewerkt voor particuliere eerstelijns praktijken. Aaneensluitend heb ik de onderwijswereld in de functie van schoolpsycholoog zowel voor als achter de schermen uitvoerig bestudeerd, aangezien kinderen daar een groot deel van hun wakkere uren doorbrengen en, naast ouders, ook leerkrachten een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van een kind.

Mijn eigen praktijk

Tijdens mijn functie in de kinder- en jeugdpsychologie- en psychiatrie, ben ik mijn eigen praktijk gestart. Meer dan ooit was ik gemotiveerd om te voorkomen in plaats van te genezen. Naast de opgedane kennis tijdens mijn reizen en mijn werk als nanny, hebben de zeer positieve en de meer uitdagende situaties tijdens mijn studie en loopbaan mijn gereedschapskist rijkelijk gevuld en mij een helder beeld gegeven van ‘wat werkt’ en, minstens zo belangrijk, van wat niet werkt. Op basis daarvan werk ik tegenwoordig full-time vanuit mijn eigen praktijk. Mijn brede interesse in en ruime ervaring met verschillende culturen, maakt het daarnaast een enorme toevoeging om met zowel lokale families als met de expat community te mogen werken.

Mijn enthousiasme rondom het vak is met de jaren alleen maar gegroeid. Ik blijf kinderen de meest opmerkelijke kleine, grote wonderen vinden en heb groot respect voor alle ouders die zich inzetten om hun taak elke dag weer zo goed mogelijk te volbrengen. En indien nodig en wenselijk, help ik hen daar heel graag ‘een beetje extra’ bij.

Curriculum Vitae

Onderstaand vindt u mijn C.V. waarin door mij gevolgde opleidingen, behaalde diploma’s en opgedane werkervaring, alsook mijn huidige lidmaatschappen, kort en bondig omschreven staan. U kunt mijn volledige C.V. downloaden als PDF bestand of bekijken op LinkedIn. 

Werkervaring

2012 – heden
Gastcolleges en presentaties voor zowel lokale als internationale universiteiten, scholen, TEDx, boekwinkels en bedrijven; vlogs voor MommyProof.TV/Prénatal.

2009 – heden
Zelfstandig Psycholoog, full-time werkzaam sinds 2014.

2012 – 2014
Schoolpsycholoog bij een onderwijskundig adviesbureau.

2007 – 2012
Psycholoog in de kinder- en jeugd psychologie- en psychiatrie.

2006 – 2007
Sociotherapeut in de kinder- en jeugdpsychologie- en psychiatrie.

2005 – 2006
Vrijwilligerswerk als ‘maatje’.

Opleidingen

2016 – 2017
Opleiding tot integratieve voedingscoach.

2014 – 2015
Opleiding tot kinderyogadocent.

2012 – 2013
Opleiding tot Taakspeltrainer.

2006 – 2007 
Opleiding tot sociale vaardigheidstrainer.

2001 – 2005
Studie Onderwijs- en Ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Leiden.

Certificeringen

2017
Certificering tot integratieve voedingscoach.

2015
Diploma tot kinderyogadocent.

2013
Licentie tot Taakspeltrainer.

2009
PSYCHOLOOG NIP (dienstmerk).

2007
Licentie tot sociale vaardigheidstrainer.

2005
BasisAantekening PsychoDiagnostiek NIP.

2005
Doctoraal Examen in de Psychologie.

Lidmaatschappen

2015 – heden
Lid van the Institute for Integrative Nutrition – IIN.

2012 – heden
International affiliate member van the American Psychology Association – APA.

2012 – heden
Lid van InterNations, the world’s number one expat community online.

2012 – heden
Lid van het ADHD netwerk.

2004 – heden
Lid van het Nederlands Instituut van Psychologen – NIP.

Volg mijn blog vol ‘tips & tricks’ en links naar interessante, inspirerende en soms ook controversiële artikelen over kindontwikkeling, het ouderschap en daaraan gerelateerde onderwerpen.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken, neemt u dan gerust contact met mij op.

Te allen tijde wordt conform de beroepscode van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gehandeld.